Η Έκθεση του ΟΟΣΑ απλά αποτυπώνει την υστέρηση των μαθητών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε βασικά μαθήματα. Και το δυσάρεστο είναι πως στη διάρκεια των ετών που διεξάγονται οι διαγωνισμοί αυτοί το επίπεδο συνεχώς μειώνεται.
-
- Ο διαγωνισμός Programme for International Student Assessment (PISA) του ΟΟΣΑ “τρέχει” ανά τρία έτη και καθυστέρησε λόγω της πανδημίας, με αποτέλεσμα τελικά να γίνει το 2022 με τη συμμετοχή 690.000 15χρονων μαθητών από 81 χώρες.Η Ελλάδα έπεσε και στις τρεις υπό εξέταση κατηγορίες, σε σχέση με τις επιδόσεις του 2018. Επιπρόσθετα, η χώρα μας κατατάσσεται χαμηλότερα από τον μέσο όρο επιδόσεων του ΟΟΣΑ. Ειδικότερα, χαμηλές επιδόσεις εμφάνισαν οι συμμετέχοντες σε μαθηματικά, κατανόηση κειμένου και φυσικές επιστήμες.
- Βάσει των αποτελεσμάτων, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 44η θέση στα Μαθηματικά με επίδοση 430, στην 41η θέση στην Κατανόηση Κειμένου με επίδοση 438 και στην 44η θέση στις Φυσικές Επιστήμες με επίδοση 441.Σε σχέση με την γενικότερη πτώση της βαθμολογίας, η βαθμολογία για τους Έλληνες μαθητές για τα Μαθηματικά είναι χαμηλότερη κατά 21 μονάδες και για την Κατανόηση Κειμένου κατά 19 μονάδες, σε σχέση με το 2018. Πτώση 11 μονάδων υπάρχει στις Φυσικές Επιστήμες.
- […]
- Την Ελλάδα εκπροσώπησαν στην κύρια έρευνα 6578 μαθητές γεννημένοι το 2006, από 242 σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ) όλης της χώρας. […]
- Όλοι οι μαθητές, που συμμετέχουν στο διαγωνισμό PISA αξιολογούνται με βάση τους ίδιους κοινωνικοοικονομικούς δείκτες, δηλαδή συγκρίνονται οι επιδόσεις των παιδιών, που προέρχονται από παρόμοιο κοινωνικό και οικονομικό υπόβαθρο.Εκτός από τις ερωτήσεις που αφορούν το γνωστικό μέρος της έρευνας, οι μαθητές απάντησαν και σε ένα Ερωτηματολόγιο, το οποίο συλλέγει πληροφορίες σχετικά με το κοινωνικό και δημογραφικό υπόβαθρο του καθενός, τις στάσεις και τις πεποιθήσεις τους για το σχολείο γενικότερα αλλά και ειδικά για τα Μαθηματικά, που αποτελούσαν το κύριο αντικείμενο σε αυτόν τον κύκλο. Επίσης, οι μαθητές απάντησαν σε Ερωτηματολόγιο που αφορούσε την εξοικείωσή τους με τις νέες τεχνολογίες.[…]
- Από τις χώρες της Ευρώπης, τις υψηλότερες επιδόσεις πέτυχαν η Εσθονία, η Ελβετία και η Ολλανδία. Χαμηλότερες επιδόσεις από την Ελλάδα στον ευρωπαϊκό χώρο, σημειώνουν οι μαθητές σε Ρουμανία, Μολδαβία, Βουλγαρία, Βόρεια Μακεδονία, Μαυροβούνιο, Γεωργία, Αλβανία και Κόσοβο.
- Σύμφωνα πάντως με τον ΟΟΣΑ, δεν φταίει μόνο ο covid. Όπως ανακοινώνεται, η χρήση κινητών στις τάξεις και οι ελλείψεις δασκάλων και υποδομών, έπαιξαν κρίσιμο ρόλο στις χώρες όπου καταγράφονται χαμηλότερες επιδόσεις.Οι μαθητές που ανέφεραν ότι αποσπώνται από άλλους μαθητές που χρησιμοποιούν ψηφιακές συσκευές είχαν στα μαθηματικά βαθμολογία 15 βαθμούς χαμηλότερη από τους μαθητές που ανέφεραν ότι αυτό δεν συμβαίνει ποτέ ή σχεδόν ποτέ. Επίσης, η διαθεσιμότητα δασκάλων για να βοηθήσουν τους μαθητές που έχουν ανάγκη είχε την ισχυρότερη σχέση με τις επιδόσεις στα μαθηματικά στις χώρες του ΟΟΣΑ. Η βαθμολογία στα μαθηματικά ήταν 15 μονάδες υψηλότερη κατά μέσο όρο σε μέρη όπου οι μαθητές συμφώνησαν ότι μπορούσαν εύκολα να έχουν βοήθεια από τους δασκάλους τους.
- Όπως ανακοίνωσε το ΙΕΠ:• Στις χώρες του ΟΟΣΑ οι μαθητές που προέρχονται από ευνοϊκό κοινωνικοοικονομικό-πολιτισμικό περιβάλλον πέτυχαν, κατά μέσο όρο, βαθμολογία κατά 93 μονάδες υψηλότερη στα Μαθηματικά από τους μαθητές που προέρχονται από μη-ευνοϊκό κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον.Να σημειωθεί ότι η διαφορά στις επιδόσεις στα Μαθηματικά, η οποία οφείλεται στο κοινωνικο-οικονομικό-πολιτισμικό περιβάλλον, έχει παραμένει σταθερή στις 51 από τις 68 χώρες/οικονομίες που έχουν έγκυρα δεδομένα για το 2022. Η διαφορά αυτή μεγάλωσε σε 12 χώρες/οικονομίες και μειώθηκε σε 5.Στην Ελλάδα η διαφορά υπέρ των μαθητών που προέρχονται από ευνοϊκό κοινωνικο-οικονομικό-πολιτισμικό περιβάλλον είναι 76 μονάδες.
- […]
- Πηγή:ews247.gr/paideia/pisa-apogoitefse-i-ellada-ston-diethni-mathitiko-diagonismo/